Kapoenen
Vandaag was een mega toffe maar drukke dag. We hebben 4km gewandeld naar het zwembad. We hadden gelukkig het weer mee ☀! In de avond deden we onze kapoenenbelofte en genoten we van het kampvuur 🔥! Een geslaagde dag weer dus, slaapwel!

Foto kapoenen

Welpen
Vandaag was het niet zomaar een dag, het was Alexander zijn verjaardag! We genoten van een feestelijk ontbijt, met cadeautjes, ballonnen en cake! Na het ontbijt was het dan tijd om op dagtocht te vertrekken. Tijdens de dagtocht deden we een fotozoektocht en op basis van de foto’s konden we achterhalen welke kant we op moesten wandelen. Tijdens het wandelen hadden we ook veel plezier, want we gooiden steentjes in de rivier en zagen paardjes, hertjes en een drinkfontein waar we allemaal even fris water hebben gedronken. Er was onderweg zelfs een camion die speciaal voor ons begon te toeteren op de melodie van baby shark! Superleuk! Na al dat wandelen kwamen we aan bij het Hof van Eden, waar we genoten van het mooie weer. Hier was een zwembad en een zwemvijver waar kreeftjes in zaten. Jinto en Harley hadden wel 7 grote en 3 kleine kreeften gevangen! Het was een superleuke uitstap, die we afsloten met een ijsje.Na de uitstap, genoten we van een heerlijke spaghetti, die de echte durvers zonder bestek hebben gegeten. Dat was lachen geblazen. We sloten de avond af met de totemisatie, waar Fieby, Eothain, Julie en Cooper hun belofte hebben gedaan. Proficiat Welpen! Uitgeteld kropen we ons bedje in. Slaapwel!

Foto welpen

Jonggivers
Vandaag was het tijd voor dag 2 van onze dagtocht met als eindstop: het openluchtzwembad. Daar hebben de Jogi’s erg genoten van een ijsje en het mooie weer.
In de avond brak een belangrijk moment aan want Kevin en …. deden hun belofte. Samen hebben we nog genoten van de totemisatie van de andere takken aan het kampvuur🔥

Foto jonggiver

Givers
Vandaag vertrokken we op de 2 de dag van onze 2 daagse. We vertrokken te voet en met de bus naar de uitstap plaats. Met onze uitstap gingen we naar een camping met buiten zwembad. Hier hebben we genoten van het zonnetje en konden we in de vijver kreeften zoeken. Nadien zijn we aan een stevig tempo terug gewandeld naar de kampplaats. Na het avondeten was het tijd voor de totemisatie. Dylan en Liam kregen hier hun totem. Wat hebben we genoten van die 2 daagse!!

Foto givers

Jins
Deze ochtend werden de Jins wakker na een goede nacht slapen op verplaatsing. We speelden nog enkele spelletjes op de slaapplaats. Daarna vertrokken we te voet richting de locatie van de daguitstap, namelijk het Hof Van Eeden. Hier genoten de Jins van het zonnetje en namen ze een duik in de vijver en het verkoelende zwembad. Een aantal leden hadden nog veel energie in de benen waardoor ze na het zwemmen te voet terug naar de kampplaats gingen. De rest van de groep ging gezellig met de bus mee. Na de lekkere spaghetti begon de totemisatie waarbij 2 Jins hun voortotem kregen. Vanaf nu gaan Elke en Corneel door het leven als: guitig lieveheersbeestje en genietende jabiroe. Voor het slapen gaan zongen we nog liedjes rond het kampvuur.

Foto jins

Fouriers
Vanmorgen was er geen SPEC en ei, heULAAS. De leden aten hun buikjes vol, smeerden een lunchpakket en vertrokken op uitstap. De fouriers hebben heel de dag gezwoegd en gezweet. De keuken was zo glibberig geworden dat we bijna in SPAGaat vielen. dus was HET TIjd voor onze dagelijkse poetsbeurt. Na een uitgebreide schrobbeurt rook de keuken weer fris en FRUITig. Na zo’n stevige dag zullen we straks vast goed SLApen.